Sayfalar

rüyada bebek görmek



Hayırlı  rüyalar, hayırlı rüya tabirleri dileyerek başlıyorum yazıma. Rüya tabirleri önemli bir iştir, her kişi tarafından yapılamaz. Babaannemden hatırlıyorum, rüyalarımı anlattığımda kendisi her gördüğüm rüyaların anlamı olduğuna inanmaz, onları yorumlamaya çalışmazdı. Babaannemin bilgisi aslında onun da annesi, babaannesi veya annaannesinden duyarak öğrendiği, bir nevi geleneksel birikimden süregelmiş bir hazineydi. Yaptığı, ya da daha doğrusu yapmaya çalıştığı tabirler, genelde bağlantısız gördüğüm rüyalardı. Eğer o günlerde çocuk halimle birşeylerden etkilenmişssem, ağlamışsam, çok gülmüşsem ya da birşeyleri isteyip alamamışsam vb. gibi şeylerle alakalı gördüğüm ve ona anlattığım rüyaları yorumlamaktan hep kaçınırdı. Kendisi hep “Rüya tabiri zor iştir, ama bir o kadar da önemli iştir. Rüyalar her zaman yorumlanmaz kızım. İslami rüya tabirleri ancak doğru rüyalar olduğunda yapılır ve anlam ifade eder, yoksa kendini kandırmaktan ileri gitmez kızım” derdi. Örneğin, babaannemin söylediğine göre rüyada bebek görmek, ya da çocuğu rüyada görmek onun cinsiyetine göre farklı anlamlar ifade eder, ayrıca onunla ne yaptığına ya da ilişkinin ne olduğuna göre değişirdi. Eğer çocuk ya da bebek erkek ise genelde iyiye yorumlanır, eğer kız ise sıkıntı ve problemlere yorumlanırdı. Rüyada para görmek her zaman iyi olmayabilirdi, rüyada deniz görmek genellikle güzel bir anlam ifade ederdi, hele bir de temiz, bulanık olmayan bir denizse ve içinde yüzüyorsanız... Rüyada altın görmek de para gibiydi, ve rüyada ağlamak da iyiye yorumlanabilirdi. Rüyada yeşil görmek, genellikle iyi derdi, çünkü Peygamber efendimiz (s.a.v.) yeşil rengi çok severmiş. Kötü rüyalar, korkunç rüyalar, kabus ya da bunaltıcı rüyalar görmek, onun öğütlerine göre yorumlanmamalı ve kimseye anlatılmamalıydı. Bunlardan kurtulmak ve gerçekleşmemesi için dua edip, unutmaya çalışmak en doğru olan yoldu. Bu tabirler ne kadar doğru, ne kadar yanlış bilemiyorum, çünkü bunları değerlendierecek bilgi birikimim yok. Rüya yorumlama işinin azımsanmayacak kadar önemli ve ciddi bir iş olduğunun bilincinde olduğum için de bu işe başkaları için kalkışmayacağımı biliyorum. Ancak çocukluğumdaki o güzel günlerden geriye kalan hatıralarım bana genelde huzur ve güven veriyor. O gittikten sonra, rüyalarımın tabirlerine kitaplardan ve internetten bakar oldum, ancak rüyaların anlamları hiçbir zaman babaannemin yaptığı rüya yorumları gibi olmadı, bir türlü o tadı ve güveni bulamadım. Ne kendimde o bilgiyi ve olgunluğu buldum, ne de gerçekten rüyalarımı anlamaya yetecek kadar kaynakları araştırdım. Birkaç kaynaktan baktığımda bazılarının birbirlerinin tamamen zıttını söylediğini gördüm ve bunların neden böyle olduğunu anlayamadım. Bu işte dikkatli olmak gerektiğini farkettim, artık sadece güvenilir rüya tabirleri kaynaklarından başka kendime referans almıyorum. Sizler de bu konuya dikkat ederseniz, kendiniz için daha doğru yönlendirmelerden istifade edersiniz. Yegane ama göz ardı edilmemesi gerektiğine inandığım tavsiyem budur...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder